Egyéb kategória

Cégkivonat használata online ügyintézéshez

Aki teheti, ma már online intézi személyes és céges ügyeit is egyaránt. Fontosabb személyes ügyintézés során eSzemélyire lehet szükség, céges ügyintézések esetén pedig az ügyintéző személye mellett a vállalkozás adatait is bizonyítani kell. Ez a bizonyítás az offline ügyintézéshez hasonlóan cégkivonat segítségével történik.

Online céges ügyintézés során olyan cégkivonatokra van szükség, melyek elektronikus formában is elérhetők. Emiatt közhiteles cégkivonatot nem lehet neten keresztül benyújtani, mert az mindenképpen papír alapú kell, hogy legyen. Persze ez nem probléma, online ügyintézés során nem is várnak el közhiteles cégkivonatot, hanem csak olyat, ami elektronikus formában érvényes.

Ha interneten keresztül kell benyújtani a céges papírokat, akkor a cégkivonatot hiteles vagy e-hiteles formában várják el. Fontos különbségek vannak a két típus között, melyekkel érdemes tisztában lenni. A hiteles cégkivonat egy hagyományos elektronikus dokumentum, melynek megtekintéséhez nem kell speciális program. Az e-hiteles cégkivonat viszont különleges, es3 formátumú, és a megnyitásához egy speciális, e-Szignó nevű programot lehet használni. Ez a program alkalmas arra is, hogy a hitelesítéshez használt elektronikus aláírást ellenőrizni lehessen. E-hiteles cégkivonatot csak akkor adjunk be, ha biztosak vagyunk abban, hogy ezt elfogadják. Ezt jelezni szokták a feltételek kiírásakor, ha nem találjuk, akkor mindenképpen érdeklődjünk, hogy milyen típusú cégkivonatot érdemes beszerezni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük