Óh
Halljad Izrael! |
|
Kéregmozgások
Kínai
Sárkány az Arab
Tengerben?
Paktum
készül amelynek lényege, hogy
Kína megtöri az olajembargót, felfegyverzi a siíta
Iránt és cserébe bejut az Arab Tengerre. Innentől kezdve
másként forog a föld. Gyökeresen megváltozik
Kína viszonya Izraelhez, Zsidó- Amerikához és Oroszországhoz,
nem is beszélve az olyan zsidóbarát szunnita olajállamokról
mint pl. Szaúd Arábia.
Kína tervezett iráni
beruházásait 400 milliárd dollárra saccolják.
Kína most azt a lépte meg, amivel Putyin Iránt több mint évtizedig hitegette; közben szabad égboltot biztosítva a két zsidó állam légierejének, hogy kedvükre pusztíthassák "szövetségesét" Szíriát, a térségben operáló iráni alakulatokra vadászva. Oroszország semmit sem ruházott be Iránban. SZ-300-as rakétákra szerződött vele. A pénzt felvette. A rakétákat nem szállította. Szégyenszemre nemzetközi bíróság előtt kellett perelni.
Most - ha a fagylalt tényleg visszanyal - F-17, 22 és
35-ös "raptorok" roncsai borítják majd
Szíria
véráztatta földjét.
Egy
kissé habókos orosz zsidó Vlagyimir Zsirinovszkij a következőket
írta
Oroszország
sorsáról c. könyvében.
"Ki
kell jutnunk az Indiai Óceán partjára ... Végre
kell hajtanunk ezt a műtétet: az utolsó csapást délre.Ez
biztostja az egész nemzet életben maradását. ...
Mindez lökést ad a gazdaság, a közlekedés,
a kommunikáció fejlődésének, több nyersanyagunk
lesz az élelmiszeripar és a könnyűipar számára
Új vasútvonalakt építhetünk Delhibe Teheránba,
Bagdadba. Új légijáratokat indítunk, új közútjaink
lesznak. Újjá kell teremteni a Nagy Selyemutat Kínából
és indiából Európába. Ez Oroszországon
vezet keresztül és Oroszországv meggazdagszik.
[142
- 143 old.]
Ez
a vonat elment. Oroszországon keresztül nem vezetnek utak a szélrózsa
egyik irányába sem. Az észak/déli út Afganisztánban
végződött. A selyemút pedig máshol vezet és
a kínaiak járnak majd rajta. Mellesleg a Selyemút sohasem érintette
Oroszországot. Keleten Pekingből és Hangcsouból indult
Chang Annál egyesült, majd Palmyránál vált
újra ketté. Az északi ág Konstantinnápolynál,
a déli pedig Kairónál végződött. Alig hihető,
hogy Kína most Putyin lúdtalpas lubavicsi zsidajainak akarna Oroszországon
keresztül selyemutat építeni.
De
miről is van szó? Jellemző, hogy a falrengető hír először
a Kuruc Infóban tűnt fel, szerencsére kellő alátámasztással,
több forrás megjelölésével. A sok közül
számomra egy héber nyelvü hírportál összefoglalója
tűnik a legérdekesebbnek. Abból idézek néhány
részletet néhány megjegyzéssel fűszerezve.
"Ha a kiteljesedő együttműködési megállapodás megvalósul,
Irán mentőövet kap összeomló gazdaságához, és megkerüli az Egyesült Államok
szankcióit. Kína stratégiai jelenlétet szerez a régióban és megerősíti
gazdasági hatalmát, míg az Egyesült Államok
helyzete súlyosan megrendul ebben a
régióban elfoglalt miatt.
A megállapdás Izrael részéről
is aggodalomra ad okot.
Ha megvalósul a Kína és Irán közötti stratégiai és gazdasági
együttműködési megállapodás , az mentőkötél lesz az
Egyesült Államok szankciói alatt süllyedő gazdaság számára, és megerősíti Kína
hatalmi státusát és részvételét a Közel-Keleten. Ezenkívül súlyos csapást fog
mérni az Egyesült
Államok világhatalmi státusára.
A távoli jövőben a megállapodás Izraelt
is
fenyegetheti.
De most hogy
a vízhiány előtérbe került Teheránban [Arra
utal, hogy Irán is érintett a Közelkeletet sújtó
vízellátási válságban.] fokozódott
a kínai
merészség és az a vágy, hogy versenyezzen az Egyesült Államokkal a
világhatalmi státuszért, legyőzve a tétovázásokat.
Ennek jegyében Irán és
Kína több területen megállapodás tervezetet készített.
A New York Times
értesülései szerint Hassan Rouhani iráni elnök ...
jóváhagyta a
megállapodás végleges tervezetét. A perzsa nyelven Teheránban kiszivárogtatott
tervezet szerint 'átfogó stratégiai partnerségi megállapodás'
jön létre
Irán és Kína között 25 évre. Ebben az időszakban Kína mintegy 400 milliárd
dollárt fektet be Iránban mintegy 100 infrastrukturális projektbe, elsősorban
az olaj- és gáziparban, amely megbénulna a finomítók karbantartásának
hiánya miatt. Megújításra kerülnek más infrastruktúrák
is, például vasutak, kikötők ,
repülés és bankügyek. Kína 280 milliárd dollárt fektet
be olajinfrastruktúrába, 120 milliárd dollárt pedig más infrastruktúrába.
Cserébe Kína rendszeres olajellátást kap kedvezményes áron,
napi
egymillió hordó mennyiségben, a megállapodás teljes időtartama alatt.
Kína ma
kívülről importálja energia szükségletének
75% -át, így a világ legnagyobb
energiaimportőre. Az olaj az egyik olyan 'jutalom', amelyet a kínaiak
kapnak az Iránnal kötött megállapodás alapján.
Óriási
hozzájárulást jelent a kínai gazdaságnak
a 'stratégiai megtérülés', amelyet
Peking kap azáltal, hogy átveszi a perzsa-öböl torkolatánál lévő Jeski
szigeten levő, valamint Hormuz-szorosban található Kasem partján
levő, Irákban, ahol az Eufrátesz és a Tigris a
Perzsa-öbölbe ömlik a kikötők
megújításával és bővítésével
szabadkereskedelmi
övezeteket hoz létre és működtet. Makó térségében ugyancsak
szabadkereskedelmi övezetet
hoznak létre az Irán, Azerbajdzsán és Kína közötti határátkelőhely közelében,
Örményország közelségében.
Ezek a projektek stratégiai jelenlétet biztosítanak Kínának Irán
egész nyugati részén, és lehetővé teszik számára, hogy onnan folytasson
hírszerzési megfigyelést és más biztonsági tevékenységeket a Közel-Keleten
végzett egyéb tevékenységek leple alatt.
Az amerikaiakat is különösen érdekli
a
megállapodás fejezete, amely a katonai hírszerzéssel és kibervédelmi együttműködéssel
foglalkozik. A Teheránban közzétett megállapodástervezet szerint Kína
ötödik generációs 5G mobil kommunikációs hálózatot
hoz létre Iránban és hozzáférést
biztosít a "Baidu" nevű kínai GPS műholdas
hálózathoz.
Közösen képzik ki a kínai és az iráni haditengerészet
személyi állományát. A megállapodás a közös katonai kutatásról és hírszerzési
együttműködésről is beszél.
A technológiai együttműködés záradékai között szerepel egy
különösen érdekes záradék, amely kifejezetten utal arra, hogy Kína
együttműködik Iránnal a kibervédelem területén, például a "Great Chinese
Fire Wall" projekt kapcsán, amelyet Peking az online rendszerek és
általában a kiber kibontakoztatása érdekében folytat az
olyan országokban,
amelyek ellenségesek Kínához. [Ezt
cyber kémkedésnek nevezik, de ne lovagoljunk a szavakon.] Ezt a technológiát Irán rendelkezésére bocsátják, és következmények Izrael szempontjából egyértelműek.
Kína nemcsak az iráni
gazdaságot és az iráni energiaipart kapja, amely ki van
neki szolgáltatva, hanem
azt is, hogy Iránnak a régióhoz fűződő kapcsolatai révén elterjesztheti
befolyását a Közel-Keleten.
Ez egy klasszikus lépés, amely az 'öv és út'
stratégiát szolgálja, amelyet Kína az elmúlt hét évben folytatott azzal a
céllal, hogy gazdasági és stratégiai befolyást szerezzen Eurázsia-szerte,
valamint
Peking és Nyugat-Európa között. Ennek a stratégiának a részeként Kína hatalmas
összegeket fektet be az ázsiai és afrikai országok infrastrukturális
projektjeibe, amelyeket kínai munkások és mérnökök hajtanak végre. Megkövetelik
azoktól az országoktól, ahol a kínaiak által épített kikötők, repülőterek és
vasutak kötelesek megállapodni a bennük lévő állandó kínai jelenlétről.
Kína így előőrsöket szerezhetett az Indiai-óceán partja
mentén található kikötőkben, valamint megragadta az afrikai országok jelentős
részét, ahol vannak olyan nyersanyagok, amelyek fontosak a kínai ipar számára,
beleértve a kínai atomprojektet is. Az Indiai-óceán kikötőiben való
jelenléte lehetővé teszi Kína számára, hogy kiterjessze befolyását és
gyorsan növekvő katonai flottájának jelenlétét ne csak a
Dél-Kínai-tengeren, ahol ütközik az Egyesült Államokkal , hanem az
Indiai-óceánon lévő hajózási utakon is. a Szuezi-csatorna. Kína beavatkozhat az olajszállító tartályhajók mozgásába
Az Iránnal kötött megállapodás lehetővé teszi a kínaiak
számára, hogy stratégiai jelenlétet élvezzenek a Perzsa-öböl déli
torkolatánál, és ezáltal potenciális veszélyt jelentsenek a Perzsa-öbölben
hajózó amerikai, brit és francia haditengerészeti flottákra. Az az
iráni olaj az
Egyesült Államok szövetségesei, különösen Szaúd-Arábia és Kuvait
olajkereskedelmét is befoolyásolja.
Egy további előny, amelyet Kína a megállapodásból nyerhet
az,
hogy Iránt 85
millió fős piacával a kínai gazdaság és technológia kényszervásárlójává teszi.
Kínai szempontból a megállapodásnak
egyetlen fő hátránya van: az Iránban működő kínai vállalatokat amerikai
szankcióknak teszi ki, és nemcsak hogy nem tudnak kereskedni az Egyesült
Államokkal vagy az Egyesült Államok kapcsolt vállalataival, hanem megtagadják
tőlük a hozzáférést a a blokkolt iráni nemzetközi elszámolási és inanszírozási
rendszerhez.
A kínaiak számára a nyereség csak a távoli jövőben
keletkezik, amikorra az iráni projektek nyereséget kezdenek termelni, és teljes
sebességgel megkezdi működését az az infrastruktúra, amelyet az ajatollahok
földjén létesítenek. Eközben Kína legfőbb nyeresége stratégiai, és
erőfeszítéseket tesz az "öv és út" kezdeményezésre, amelynek célja,
hogy Kínát olyan világhatalommá változtassa, amely katonai erő mellett
"puha hatalommal" rendelkezik, hogy kihasználja befolyását és
megmutassa hatalmát.
Az iráni érdeklődés szintén egyértelmű és több területre is
kiterjed: A megállapodás értelmében Irán az USA szankciói ellenére nagy
mennyiségben képes exportálni az olajat, és cserébe árukat, szolgáltatásokat,
ipari alapanyagokat és az olajinfrastruktúrájának helyreállítását kapja,
amelyre égető . szüksége van. Ily módon Irán valójában Kína segítségével megkerüli az Egyesült
Államok szankcióit. Kína Irán szövetségesévé válik a nemzetközi színtéren is.
Kínáról az ENSZ Biztonsági Tanácsának állandó tagjaként vétójoga van. Kínában
fennálló gazdasági érdekei lehetővé teszik az ajatollahok számára, hogy nyomást
gyakoroljanak rá. Irán is képes lesz modern technológiákat, anyagokat és alkatrészeket
beszerezni Kínából katonai iparához. Ezenkívül ez év októberében lejár a Biztonsági Tanács által
az irániakra bevezetett fegyverembargó, majd a kínaiak nehéz fegyvereket
adhatnak el Iránnak, beleértve repülőgépeket, hajókat és harckocsikat,
valamint fegyvergyártási technológiákat, titkosított katonai kommunikációs és
műholdas és GPS rendszereket, amelyek Iránban ma nincsenek. Bár a megállapodást véglegesn
még írták alá, Kína és Irán közötti
együttműködés gazdasági és katonai területeken már évek óta fennáll. Irán
jelenleg Kínának adja el azt az olajat, amelyet csak csempészúton
exportálhatna.
A kínai haditengerészet hajókat küldött az iráni
haditengerészettel tartott közös tengeri manőverekre az Ománi-öbölben, a Perzsa-öböl torkolatánál. Az utolsó
katonai tengeri manőverre Irán, Oroszország és Kína részvételével került sor
2019 decemberében.
Iránban van félelema külföldi térnyeréstől.
Kína az irániak
által exportált olajért cserébe árukban fizet, nem
dollárban. Ezek az
áruk, például a Kínában gyártott autók, rossz minőségűek. Az irániak ellenzik a Kínábtól
való függést.
A teheráni egészségügyi minisztérium szóvivője nemrég
nyilvánvalóan támadta Kínát, azzal vádolva, hogy a járvány kitörésének
kezdetekor nem adott időben tájékoztatást a koronavírusról. Szerinte ez volt az
oka annak, hogy Irán nem védekezett megfelelően. Mahmoud Ahmadinejad volt elnök
megismé telte ezeket az állításokat. Támadva a megállapodást
kijelentette, hogy Irán nagy hibát követ el, ha aláírja.
Becslühető tehát, hogy a teheráni megállapodás részleteinek
nyilvánosságra hozatala valószínűleg az iráni közvélemény számára az
előnyök kidomborítását hivatott szolgálni.
A megállapodást támogató Zarif
külügyminiszter és Rouhani elnök többször hangsúlyozták, hogy a
megállapodás végül megkapta Ali Khamenei legfelsõbb vezetõ jóváhagyását, ezzel végleges
legitimitást és 'kóser bélyeget'.
A
politika, mint olyan, persze aljas, kétszínű. Ugyan miért
lenne más a kínai politika?
Jelenleg úgy tűnik, hogy a kínaiak nem sietnek aláírni a
megállapodást, valószínűleg azért, hogy ne súlyosbítsák az Egyesült Államokkal
való konfrontációt, amely a közelmúltban felmelegedett. Peking valószínűleg
szívesebben használná a megállapodást ostorként lengetni az amerikaiak
feje felett,
ahelyett, hogy azt megvalósítaná, és ezáltal gazdasági,
esetleg katonai
konfrontációba kerülne az USA-val.
A G20 konferencián
Xi Jinping hangoztatta: Kína nem akarja súlyosbítani az USA-val való
konfrontációt. De felhasználja megállapodás
tényét, hogy bele bökjön Trump és az amerikai
adminisztráció szemébe.
Az irániak azt is remélik, hogy az amerikai szankciók
Kína segítségével történő kijátszásának lehetősége arra késztetheti az
amerikaiakat, hogy vizsgálják felül a maximális nyomás politikáját,
amellyel Trump megpróbálta Iránnnak az atom-, rakéta- és regionális
felforgatással kapcsolatos politikáját megváltoztatni.
A Kínával fennálló jó kapcsolatok segíthetnek Izraelnek
Ha viszont a megállapodást aláírják és végrehajtják, az
Izrael részéről
stratégiai, katonai és hírszerzési szempontból aggodalomra ad okot. Először is,
mivel egy ekkora gazdasági és stratégiai megállapodás Kína és Irán között
súlyosan megrontaná az Egyesült Államok világhatalmának és a Közel-Kelet meghatározó
befolyásoló tényezőjének státuszát. Az iráni nukleáris program, különösen ha
Irán úgy dönt belép az atomklubba, katonai ellenintézkedéseket
igényel.
A kínai Baidu GPS használata a kínai G5 rendszerben,
valamint az Irán és Kína közötti hírszerzési együttműködés
azonban megnehezíti Izrael
számára az Iránban zajló események nyomon követését, és lehetővé teszi az
irániak számára a rakéták pontosságának javítását mindenféle módon.
szövetségeseik Libanonban, Szíriában és Jemenben, Izrael.
Másrészt fennáll annak a lehetősége is, hogy a Kína és Irán
között létrejött megállapodás fékező tényezőként hat az irániakra, és közvetett
módon Izrael javára. Peking fékezheti Teherán nukleáris ambícióit és
felforgató tevékenységeit a Közel-Keleten, mert a kínaiak nem akarják, hogy
Irán létfontosságú és stratégiai infrastruktúrájába irányuló beruházásaik
megsemmisüljanek, ha súlyos katonai [kibernetikai] konfrontáció
keletkezik, Izrael és Irán között, vagy az Egyesült Államok, valamint arab és szövetségesei
és Irán között.
Kína azt sem akarja, isten mentsen
tőle, hogy Irán olyan
helyzetbe kerüljön, hogy ne tudja visszafizetni adósságait.
A kínai politika
hangsúlyozza, nem avatkozik be más
országok belügyeibe, de Irán miatt nem akar nemzetközi elszigeteltségbe
kerülni. Feltételezhető, hogy ha és amikor a megállapodást
végrehajtják, Kína Iránnal szembeni politikája nagyon hasonlít majd Kína
Észak-Koreával és Oroszország jelenlegi Szíriával kapcsolatos politikájára. A
politika mindkét esetben az, hogy elkerülje a konfliktusokban való részvételt,
mindaddig, amíg a hatalom érdekeit nem sértik. Izrael párbeszédet folytat és
kapcsolatokat ápol Kínával. Ez is segíthet, ha a megállapodás
végül megvalósul."
A
szövegből kiderül, hogy az amerikai választások előtt
íródott. Kínának érdekében állt
megvárni az eredményt, amely számára is váratlan
lehetett. Mondhatjuk úgy is, kellemetlen meglepetést okozott.
Máris láthatóvá vált, hogy a vén marha
elfuserálja az USA kína-politikáját is. Ennek figyelemre
méltó előjelei
a következők.
"Az
amerikai Központi Hírszerző Ügynökség (CIA) élére
jelölt William Burns a szenátusi meghallgatásán
nyíltan beszélt aggályairól Kína erősödő
globális befolyásával kapcsolatban.Thomas-Greenfield,
az új amerikai ENSZ-nagykövet pedig határozott fellépést
ígért a világszervezetben tapasztalható erős kínai
nyomásgyakorlás ellen. Az üzenet világos: az Egyesült
Államok meg van arról győződve, hogy harcban áll Kínával
a globális elsőbbségért, és egyik fél sem
hajlandó meghátrálni. a Biden-kormányzat tagjai
a sokak szerint az Egyesült Államok érdekeit világszerte
egyre inkább veszélyeztető kínai fellépés
feltartóztatásáról beszélnek. Mindannyian
stratégiai versenytársként vagy ellenlábasként,
nem partnerként vagy potenciális barátként hivatkoznak
Kínára. A következő évtizedekben kulcsfontosságú
lesz a nemzetbiztonság szempontjából, hogy Kínán
felülkerekedjünk. Kína komoly tekintélyelvű ellenfél,
amely módszeresen dolgozik képességei erősítésén
a szellemi tulajdon ellopását, állampolgárai elnyomását,
szomszédai zaklatását, globális hatáskörének
erősítését, valamint az amerikai társadalomra gyakorolt
befolyásának fokozását illetően – mondta Burns
a meghallgatásán. Nehéz ennél jelentősebb fenyegetésre
gondolnom az Egyesült Államok számára a 21. században.
Ez a legnagyobb geopolitikai kihívás, amellyel szembenézünk”
– tette hozzá.
Ezek
alapján okkal vonhatjuk le a következtetést: a kínai
- iráni paktum a megvalósítás stádiumába
lép.
2021.03.29
* * *
Lám,
máris összeborultak!
Nem
volt nehéz megjósolni ami bekövetkezett a
tudósítása szerint...
"A
Deutsche Welle kínai honlap tudósítása szerint Wang
Yi kínai külügyminiszter pénteken március 26-án
érkezett Iránba látogatásra. Zarif iráni
külügyminiszterrel együtt bejelentették, hogy a
két ország 25 éves együttműködési megállapodást
ír alá. Az aláírási 'szertartást'
március 27-én szombaton délben tartják. Az iráni
nemzeti hírügynökség arról számolt be,
hogy a két ország szerint Kína és Irán közötti
25 éves együttműködési megállapodás az
'One Belt and Road' kezdeményezés része.
A New York
Times megszerezte a megállapodás perzsa változatát,
és részletes jelentést készített mondván,
hogy a megálla podás milliárdos gazdasági együttműködést
és szoros katonai együttműködési projekteket tartalmaz."
Az One Belt One Road ~ Egy Övezet Egy Út program, más néven Új Selyemút egy több mint hatvan országra kiterjedő komplex geopolitikai-stratégiai terv - amelyet Kína indított útjára - politikai, gazdasági, védelmi célokat ötvöz.
Nem babra megy tehát a játék. Valóban tektonikus erők lépnek működésbe.
2021.03.29
* * *
A
"nagyszombati" megállapodás kapcsán
megpróbálok másként,
zsidó módon, az "egyrészt - másrészt"
formula kereteiben gondolkodni.
Úgy
látszik, mondom: látszik, hogy Kína szent szövetséget
kötött Iránnal Amerika és Izrael ellenében, durván
tyúkszemükre taposva.
De miért tenné?
És mi van akkor ha Kína, Amerikával és Izraellel csendes egyetértésben, egyszerüen megvásárolja Iránt és vele az "iráni kérdést", tokkal - vonóval?
Ennek
nem mond ellen Irán "felfegyverzése" ha az indító
gombokon Kína is rajta tartja a kezét? Kíhúzható
a lüktető méregfog a szíriai konfrontáció is.
Az iráni alakulatok nem aprítják az eddigi hévvel
a cionista sátán szövetségeseit, azok pedig kissé
mérsékeltebben bombázzák Szíria területét,
az ott operáló iráni erők leradírozása végett.A
vérszomjas biboldó a Bibi is elmehet a francba a hülye
prezentációival. Mi sem természetesebb ugyanis, hogy Kína,
a legnagyobb Nagy Testvér, ellenörzése alá fogja vonni
az iráni urándúsítást is és ügyelni
fog arra, hogy atom robbanófejes iráni rakéták ne
induljanak izrael irányában.
Ezen
kívül az iráni rakétaalakulatok olyan parádékat
tarthatnak Teherán főterén, amilyet akarnak. Khomeini se fog leszállni
a falvédőről, hogy megcibálja Khamanei szakállát
a Kínával folytatott seftelés miatt.
A földalatti iráni rakétabarlangok titka is feltárul a "jóbarát" előtt, amelyek jók lesznek mondjuk gombatermesztésre.
Hszi
Csin Ping durva szóváltásba keveredett Trumppal, de a jelek
szerint jól ki akar jönni Bidennel.
"Egy
névtelenséget kérő amerikai tisztségviselő azt mondta,
hogy Biden "gyakorlatiasan, nyitott szemmel, realisztikusan" szeretne
tárgyalni a jövőben a kínai vezetéssel, de a súlyos
aggályok ellenére nyitva akarja tartani a kommunikációs
csatornákat. A kínai elnök rámutatott,
hogy a konfrontáció katasztrófa lenne mindkét oldal
számára, az együttműködés az egyetlen választás,
a vitákat konstruktívan kell rendezni, ezért újra
létre kellene hozni a párbeszédet és egymás
megértését lehetővé tevő mechanizmusokat - jelentette
a Hszinhua állami hírügynökség. Hszi emellett
abbéli reményét fejezte ki Bidennek, hogy Washington körültekintően
fog eljárni a kínai szuverenitást érintő kérdésekkel, egyebek között Tajvannal, Hongkonggal és Hszincsianggal
kapcsolatban. Hozzátette, kívánatos lenne az élénkebb
kommunikáció a két ország gazdasági, pénzügyi
és bűnüldözési ügynökségei, illetve
hadseregei között is.
Business is business, mondják az ilyesmire - angolul...
2021.04.01.
Folyt. köv.!